Göteborgs första stadsdelsväxthus öppnar i Majorna

Ny mötesplats för odling och gemenskap öppnar i Majorna.
Göteborgs första stadsdelsväxthus öppnar i Majorna
Den 30 juni invigs Göteborgs Stads första stadsdelsväxthus vid Sannaplan i Majorna, en ny mötesplats för odling, kunskap och gemenskap. Växthuset kommer att fungera som en hubb för lärande med fokus på odling som pedagogiskt och socialt verktyg. Här erbjuds praktiska workshops, handledd odling och andra aktiviteter som främjar möten och delaktighet i stadsdelens gröna rum.
Aktiviteterna är kostnadsfria och öppna för alla, utan krav på föranmälan. Programmet uppdateras löpande och hålls i växthuset, med närmsta hållplats Sannaplan. Under sommaren och hösten erbjuds bland annat kreativa träffar för att diskutera växthusets framtid samt regelbundna odlingssessioner. Växthuset drivs av Odlingsbolaget Svalan på uppdrag av Göteborgs Stad.
Relevanta källor
Den här artikeln har producerats med stöd av automatiserade system och externa datakällor. Vårt mål är alltid att rapportera korrekt, sakligt och relevant. Trots noggranna kontroller kan fel förekomma.


